Kundvagnen är tom

Vanliga frågor om Smartbox

Tillkommer extra avgifter vid mitt besök?

Kunden har rätt till det som står skrivet i boken under "Denna Smartbox ger rätt till". Allt utöver det - t.ex. lunch, måste betalas på plats.

Jag vill betala med faktura. Hur gör jag?

Om du beställer för ett företag och vill betala mot faktura, skickar du din beställning via e-mail till kundservice@smartbox.com. Du är också hjärtligt välkommen att ringa vår kundservice på tel. 08 23 42 22. Vid stora beställningar finns möjlighet att lägga till en personlig hälsning. Denna kan du lägga till vid kassan. Görs beställningen på hemsidan, finns endast möjligheten att betala med kontokort eller direktbetalning via SEB:s, Nordeas eller Handelsbankens internetbank.

Är värdebevisen personliga?

Nej, det går bra att överlåta ett Smartbox värdebevis till någon annan.

Hur fungerar frakten?

Att skicka 1-2 Smartboxar inom Sverige kostar 40 SEK. Att skicka 3 eller flera Smartboxar inom Sverige kostar 60 SEK. Från och med att vi mottagit pengarna tar det ca 3 arbetsdagar innan beställningen är framme hos mottagaren. Att skicka 1-2 Smartboxar inom Europa kostar 70 SEK. Att skicka 3 eller fler Smartboxar inom Europa kostar 120 SEK. Från och med att vi mottagit pengarna tar det ca tre arbetsdagar innan ordern är framme hos mottagaren.

Hur lång är leveranstiden?

Beräknad leveranstid är ca 3 arbetsdagar.

Hur betalar jag på hemsidan?

Vid lagd order kan du betala med VISA eller Mastercard eller via direktbetalningar med internetbank.

Kan jag skicka boxen till någon annans adress?

Ja, det går bra. På beställningsformuläret finns möjligheten att ange två adresser. Din egen (faktureringsadress) och en leveransadress.

Hur bokar jag min upplevelse?

För de teman som innehåller hotellövernattningar bokar kunden sin upplevelse via hemsidan www.bokasmartbox.com, eller ring vår kundservice på tel. 08 23 42 22. Du kan läsa mer om bokning i boken och på ditt värdebevis. För övriga teman bokar kunden sin upplevelse direkt med upplevelseleverantören. Alla kontaktuppgifter finns i boken.

Mitt värdebevis har gått ut. Vad kan jag göra?

Om du inte hinner utnyttja din Smartbox innan giltighetstidens slut kan du mot en administrationskostnad på få en motsvarande Smartbox med obegränsad giltighetstid. Detta kan du göra på vår hemsida under länken "Förläng/byt din Smartbox". Om den Smartbox du önskar byta har gått upp i pris måste du även betala mellanskillnaden.

Är priserna på Smartbox inklusive moms?

En Smartbox räknas som presentkort och är inte momspliktig för konsumenten.

Vad gäller vid reklamation, förlängning och byte?

Om du vill göra en reklamation av din Smartbox ska du ta kontakt med vår kundservice. När en Smartbox inhandlats via vår hemsida, gäller distansköpslagen och kunden har 14 dagars ångerrätt, förutsatt att varan återlämnas till oss i oförstört skick. När en Smartbox inhandlats i butik gäller butikens regler för eventuellt öppet köp, förutsatt att varan återlämnas i obruten förpackning. Om du önskar att byta eller förlänga din Smartbox kan detta göras via vår hemsida under "Förlängning av Smartbox". Detta gäller för boxar av samma värde som inköpspriset. Önskar du att byta eller förlänga till en box av högre värde tillkommer en mellanskillnad. Observera att vi inte längre byter presentkort som har utlöpsdatum i 2009, 2010, 2011 och 2012.

Kan man avboka sin upplevelse?

Så snart man har gjort en bokning har man förbundit sig att anlända till leverantören (hotellet, aktivitetsföretaget eller dylikt) på det valda datumet. Bokningen kan inte hävas, men det kan gå att ändra datum. Kontakta Smartbox kundservice för mer information. Det går inte att ändra hotell eller aktivitet. För upplevelser som bokas direkt med leverantören ska denne kontaktas vid frågor om bokningen. I detta fall gäller varje enskild leverantörs egna regler för ombokning av datum.

Vad gör jag om jag är missnöjd med min Smartbox?

Vi gör alltid vårt yttersta för att ge så ärliga och sanningsenliga beskrivningar av upplevelserna som möjligt. Känner du dig ändå inte nöjd med din upplevelse ska du i första hand framföra dina synpunkter på plats, direkt till upplevelseleverantören. Detta ger dem en chans att åtgärda eventuella brister. Har du fler synpunkter gällande upplevelsen är du självklart välkommen att kontakta oss. Skicka ett e-mail på kundservice@smartbox.com eller ring oss på 08 23 42 22.  

Jag vill tipsa er om en upplevelse - vem kontaktar jag?

Vi är glada för dina synpunkter och vill gärna höra från dig! Skicka oss ett e-mail på samarbete@smartbox.com eller ring till oss på 08 23 42 22.

Fler frågor, förslag eller synpunkter?

Har du en fråga som inte listas här eller har du förslag och synpunkter? Vi jobbar ständigt på att förbättra vår service, så tveka inte att ta kontakt med oss. Skicka ett e-mail till kundservice@smartbox.com eller ring oss på 08 23 42 22.

Kan jag boka extra nätter i samband med min hotellvistelse?

Det går bra under förutsättningen att hotellet har plats. Kontakta hotellet direkt för mer information.

Kan jag förlänga en Smartbox med passerat utlöpsdatum?

Vänligen gå in på vår hemsida under "Förlängning av Smartbox" för de versioner som har 13S och 14S i sin produktkod.

Vad ingår i min Smartbox?

Inuti boken i din Smartbox kan du läsa om alla erbjudanden. Dessa finns även på vår hemsida. Under varje partner står exakt beskrivning av det aktuella erbjudandet. Var observant på eventuella ändringar och kontakta oss om du är osäker på vad som ingår.

Kan jag få mitt värdebevis ersatt ifall jag mister det?

Nej. Om ditt presentkort på något sätt försvinner, blir stulet eller förstört, kan vi tyvärr inte ersätta det.

Vad gäller vid avbokning av hotellvistelse?

Avbokning av din vistelse samt andra ändringar ska göras senast 48 timmar innan ankomst, om inget annat anges. Avbokningar och ändringar ska du alltid anmälas till Smartbox via telefon. Obs: Din avbokning är först giltig då du mottagit en skriftlig bekräftelse från oss på Smartbox.

Varför syns meddelandet ”Den angivna koden finns ej i vårt datasystem”, när jag provar att aktivera/förlänga eller byta?

Det vanligaste misstaget är att man skriver siffran 5 istället för bokstaven S innan bindestrecket i värdebevisnumret.  

ALLE ACTIVITEITEN

Lijstweergave

Close
För att kunna ge dig den bästa upplevelsen av www.smartbox.se använder vi cookies. Genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies. För mer information klicka här. Stäng
Close

Ange din e-postadress för att få information när #BONGO# finns i lager.